Translate

zaterdag 28 februari 2015

DIY - Gehaakte Boodschappennetjes

DIY - *Gehaakte Boodschappennetjes*












Plastic tasjes zijn uit, zelfgemaakte tassen zijn in!



Je komt ze tegen in allerlei maten, vormen, kleuren en ook van gerecycled materiaal zoals de oude t-shirts, bliklipjes of de plastic tasjes die we toch nog hadden.
Zo ook zelfgehaakte boodschappennetjes, ik heb al veel gezien vooral van katoen, nu was ik zelf ook eigenlijk wel aan een nieuwe toe.


Voor ik begon heb ik even nagedacht, een boodschappennetje is heel erg handig en je kan er veel mee doen, ook leuk voor het bewaren van je losse spullen in en om 't huis.
Ik heb gekozen voor stevig, flexibel, inhoud, en draagkracht!
Zo kwam ik op het idee om touw te gebruiken, deze bolletjes blauw heb ik bij de Bazaar gehaald voor nog geen euro!















De bodem is ovaal dicht gehaakt, volgens onderstaand diagram. Ik heb dit gedaan met haaknaald nr 6.
Een dichte bodem is steviger als je wat zwaardere boodschappen wilt meenemen!



*Haak vervolgens verder met haaknaald nr 7. de onderstaande toeren.
 - 4 losse, 3 steken overslaan, *1 vaste, 3 losse, 3 steken overslaan, 1 vaste, 3 losse* en zo tot einde van de toer en sluiten met een halve vaste.
- Vanaf deze toer haak je verder in spiraal, 6 losse, stokje in de eerste losse boog, 3 losse, stokje in de volgende losse boog, enzovoort.
- Ik heb halverwege (+/- 20 cm) één keer in het rond gehaakt met, 2 losse, 2 stokjes in de losse boog, vervolgens weer verder met, 3 losse, 1 stokje in de losse boog dit voor de stevigheid van het tasje!


De afwerking van het boodschappennetje heb ik het zelfde gedaan als op onderstaande link, alleen heb ik de hengels overdwars gedaan en daarna nog 3 toeren vaste, aan de zijkanten gehaakt voor wat meer stevigheid!


 Deze is ook leuk voor je drinkflesje onderweg, het patroon is vrij simpel, helaas in het US maar dat moet geen probleem zijn, gebruik hiervoor mijn vertaalschema Haaksteken.
*Hieronder 2 hele leuke voorbeelden van tassen gehaakt met plastic!



Ieder zijn eigen tas, in zijn eigen kleuren fleurt jezelf en de straat op, en maakt boodschappen doen nog veel leuker!

*Veel plezier van je gehaakte tas en succes!*

2 opmerkingen:

  1. Mooie post! Leuke fleurige tasjes! Leuk om ze eens te proberen te haken Alice! Goed Plan! In plaats van al die plastic tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tasje past in ieder geval goed bij je haaknaald :D

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

Aalbessen / Sangriasiroop voor je smoothies en sapjes

Aalbessen/ Sangria siroop gemaakt! Lekker uit eigen tuin! Voor je smoothies en sapjes! Proost en een fijn weekend allemaal! ...

Populair